Projektowanie logotypów

Znakomity projekt logo wymaga złożonej kombinacji kwalifikacji projektowych, wiedzy kreatywnej i umiejętnego wykorzystywania. Zaprojektowanie fachowego logo wymaga czasu. Logo to tylko detal marki firmy, ale pozostaje centralnym punktem większości kodów brandingowych.



Warto zbadać szczegółowo każdy element: badania i strategia, typografia, kształt i symbolika, teoria koloru i zastosowanie projektu logo.

Podstawowe reguły

Rośnie wizualna wymaganie roznicowania się marek. Dzięki temu nie będą mylone z konkurencja. Tam, gdzie kiedyś było tylko kilka firm na określonym rynku albo niszy, w tym momencie mogą być setki albo tysiące. Wszystkie walczą o uwagę. To stwarza rosnąca potrzebę wizualnego wyróżniania się marek. Pragną się bowiem odróżnić od konkurencji. To zróżnicowanie osiąga się poprzez projektowanie tożsamości marki, czyli szeregu detalu. Tworzą one wspaniały obraz w naszych umysłach. W zależności od firmy, tożsamość może obejmować mundury, grafikę pojazdu, wizytówki, opakowanie produktu, styl fotograficzny, kubki do kawy, reklamę billboardowa i sporo innych przedmiotów, aż do wyboru kroje czcionek na stronie internetowej.

Ważna jest grafika. W pierwszej kolejności zwracamy uwagę na ksztalt, kolor, a dopiero później na treść. Logo jest małym, ale istotnym elementem wizerunku marki.

Jedna z najciekawszych części bycia projektantem jest uczenie się nowych rzeczy na każdym projekcie. Każdy klient jest inny, a wręcz w tym samym zawodzie wykonują prace na różnorakie sposoby.

Dlatego warto przywiązywać uwagę do poprawnie zaprojektowanego logo.

Zobacz również: http://www.logo-firmy.net.pl