Coraz więcej firm inwestuje środki finansowe w reklamę swoich usług czy towarów w internecie. Co za tym idzie, zapotrzebowanie na sprawnie przeprowadzane kampanie marketingowe w sieci cieszą się narastającym zainteresowaniem. Odpowiedzią rynku na takie potrzeby jest powstawanie rosnącej liczby agencji seo.
Są to agencje, które zajmują się pozycjonowaniem witryn internetowych, a więc zwiększaniem widoczności witryn w wyszukiwarkach, takich jak Google. Powinno się pamiętać, że pozycjonowanie stron www to zadanie wymagające wiedzy, doświadczenia, jak też biegłości w operowaniu narzędziami seo. Jak zwiększyć widoczność strony w wyszukiwarce? Należy zacząć od tego, że seo expert to osoba, której głównym zadaniem jest opracowanie, jak także wdrożenie strategii pozycjonowania strony internetowej w wyszukiwarce Google. W zależności od oczekiwań oraz wytycznych klienta, strategia może przyjmować różny charakter, może polegać na przykład na reklamowaniu określonych usług czy produktów. W pierwszym etapie nawiązania współpracy agencja opracowuje cele biznesowe, jak też strategie pozycjonowania dla konkretnego klienta, a zatem jego witryny, na przykład sklepu www. Pozycjonerzy zajmują się też wykonywaniem audytów pozycjonowaniu, które pozwalają wyznaczyć te elementy czy obszary strony, które wymagają poprawy, a więc optymalizacji. Dzięki kompleksowymi audytowi można np namierzyć te linki, które wymagają usunięcia. W znacznej mierze specjalista seo para się wyznaczaniem najlepszych i najodpowiedniejszych słów podstawowych, które wykorzystywane są w seo określonej witryny. Słowa mu szą być tak wybrane, aby realizowały wyznaczone w pierwszym etapie cele biznesowe, a więc między innymi i generowały ruch na stronie, a więc zainteresowanie ewentualnych klientów. Przy doborze odpowiednich fraz głównych dla konkretnego klienta przydają się narzędzia seo, niemniej jednak również skrupulatna analiza poczynań konkurencji. Nieodzownym elementem jest też optymalizacja strony pod względem seo, a więc zarówno optymalizacja programu, jak także optymalizacja treści. Treści zamieszczane na stronie internetowej powinny być interesujące i wartościowe, aby przyciągać uwagę potencjalnych klientów, ale też powinny być zoptymalizowane pod względem algorytmów Google.
Zobacz również: pozycjonowanie stron internetowych.